English Blogactiv Posts - EU Blog Platform

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

There are serious reasons to believe that Euronews, perceived by millions in the world as “the television of the European Union”, is becoming the voice of Moscow. Or the next Sputnik, the latest multi-lingual news service operated by the Russian government.

First, Naguib Sawiris, the Egyptian billionaire who has taken a 53% stake in Euronews, says the TV channel should resist pressure from European politicians calling for western media outlets to provide a counterweight to Kremlin propaganda.
Press articles in Ukraine already announced that Dmytro Firtash, a Ukrainan oligarch who awaits extradition for the USA on bribery and other charges, has decided to buy the Ukrainian service of Euronews. Firtash was arrested in March 2014 in Austria under US charges, then was released after being ordered to pay the bail of €125m, the largest in Austrian legal history. But he must stay in Vienna.
In a very recent interview for (guess who?) […]

Author :
Print
EurActiv Network